neděle 5. února 2017

Labyrint: Útěk

Přeloženo z  originálu: The maze Runner
Knihu napsal: James Dashner
Vydalo ji nakladatelství Yoli v roce 2014 (Originální rok vydání 2009)
Knihu přeložil: Petr Kotrle
Kniha s 357 stranami o tloušťce 2,8 centimetrů.

Anotace

Kovová krabice ho vyvezla do Placu. Okolo je labyrint. v Place žije okolo čtyřiceti chlapců. Jediné co si pamatuje je jeho jméno: Thomas.
 Všechny vzpomínky, jsou vymazané, neví kdo je, kdo byl ani co zde dělá. Ale úkol je jasný. Musí se dostat pryč. Musí utéct, musí se dostat ven z labyrintu.

Můj názor

První kniha Labyrintu, byla nejlepší z celé série. Nejdříve jsem viděla film, ze kterého jsem byla nadšená a rychle si přečetla i knihu.
 Všechny "Labyrintové knihy" mají spoustu krátkých kapitol, což je velmi příjemné na čtení. Už od začátku jsem se do knihy začetla. Je psána čtivě, napínavě a rozhodně NENÍ PŘEDVÍDATELNÁ. Což je něco, co mě hrozně překvapilo.

 Teď se zkuste zamyslet, nad knihami které jste četli, ve většině z nich, jste vlastně věděli, jak dopadne, nebo co má hlavní hrdina udělat, aby to skončilo happy endem. Například Harry Potter - všem bylo jasné, že bude muset zabít Voldemorta, nebo s ním bojovat. Hunger games - Katniss musela vyhrát. Stmívání - Bella se musela stát upírem, nebo zemřít. Hvězdy nám nepřály - Vyhrát rakovinu, nebo prohrát.
 Ale teď čtete Labyrint a říkáte si - Dobře, Thomas musí projít Labyrintem, ale co se skrývá na konci? Já bych nikdy v životě neuhodla, co tam je, kdybych neviděla film. A potom si jen říkám, sakra, a co dál?
 Kniha je psána er-formou, což mi nevadilo, ale vůbec bych se u této knihy nebránila ich-formě, a epilog nechala jaký byl. Určitě má James Dashner zajímavý styl psaní, ale hlavně, nemáte vůbec chuť přestat číst!

Obálka

 Obálky jsou vlastně dvě. Filmový přebal a čistě knižní. Obě se mi moc líbí, knižní je velmi zajímavá, pěkné barvičky.

Klady

 - Nikdy nevíte, co se stane. Kniha není předvídatelná.
 - Poutavě psaná.
 - Krátké čtivé kapitoly.
 -Postavy, jsou moc hezky promyšlené.
 - Suprově propracovaní a vymyšlení rmuti (Griever)
 - James Dashner vymyslel nová slova jako čón, plopák, frase,... Velkou částí vděčíme i panu Kotrle , ale stejně si myslím, že vymyslet nová slova, je geniální a v této knize to dodalo patřičnou atmosféru.

Zápory

 - Občas jsem se ztrácela v popisech. Musela jsem je číst několikrát, abych si to dokázala představit a i tak to občas nešlo.
 - První díl skvělý, ale čím víc dílů tím horší. Asi mu postupně docházeli síly, jak by řekla moje profesorka na literaturu.

Co jsem si já z knihy vzala

 Bojovat, bojovat a bojovat! Thomas mi ukázal, že někdy je třeba se postavit největšímu strachu a řídit se podle srdce.

Citáty:

"Pokud se nebojíš, nejsi člověk." Alby
 "Miř vysoko, něco trefíš." Minho.

Zajímavosti o knize

 •Thomas Brodie-Sangster nosil při natáčení v botě kamínek, aby nezapomněl na to, že postava Newta kulhá.
 •Nejoblíbenější scéna herce Dylana O' Briena, představitele Thomase, byla ta, ve které se wrestlingovým způsobem pere s Gallym (Will Poulter).
 •Dříve, než mělo natáčení začít, musela produkce najmout chytače hadů, kteří měli oblast natáčení vyčistit od případných plazů. Stejně při natáčení nějakého hada potkali.
•Některé z postav jsou pojmenovány po významných světových myslitelích, např. Thomas (Dylan O'Brien) po Thomasi Alva Edisonovi, Alby (Aml Ameen) po Albertu Einsteinovi či Newt (Thomas Brodie-Sangster) po Isaacu Newtonovi...

Celkové hodnocení:

 Knihu doporučuji přečíst, všem kterým se líbilo Hunger games. Kniha je dynamická, čtivá a nenudíte se u ní. Podle mě je originální a takové knihy by si měl přečíst každý.

8 komentářů:

  1. Úžasný článek!
    Četla jsem a opravdu si nemohu ztěžovat. Labyrint mě dostal svoji propracovaností a přesně jak pises nepředvídatelností ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Dobře napsaný článek. Dozvěděla jsem se všechno podstatné a i něco navíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snažím se styl psaní změnit, aby lidé věděli, zda knihu číst nebo ne :)

      Vymazat
  3. Skvěle zpracovaný článek, já miluju všechny díly labyrintu a filmy též :)
    http://lifebynikys.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně zpracované!
    Labyrint jsem si chtěla přečíst, ale možná ještě chvilku počkám a nebudu na to spěchat. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji!
      Na první knihu klidně spěchej, ale ty další si zaslouží odpočinek :D

      Vymazat

Co si o tom myslíš?