neděle 31. prosince 2017

opRAWme se


Knihu napsal: Stanislav Skřička
Vydalo ji nakladatelství Stanislav Skřička v roce 2017
Kniha s 379 stranami o tloušťce 2,7 centimetrů.

Anotace

Kniha pojednává o zdravém životním stylu a to přesněji o RAW stravě. (Strava založena na syrové stravě neboli žívá strava) Jsou zde návody, recepty, názory, typy, atd. Případně zde najdete i místo pro vlastní názor a jídelníček na konci.

Můj názor

Knihu jsem dostala od Megaknih (Klikni na obrázek a můžeš knihu zakoupit i ty!) Osobně se o zdravý životní styl zajímám už několik let a o RAW stravě jsem toho moc nevěděla, tak jsem si řekla, že by mohlo být zajímavé se o tom něco dozvědět, případně se inspirovat. Docela jsem se na ní těšila, ale nakonec mě celkem zklamala, celkově to není špatný návod na RAW stravu, ale autor se mi zdá, chtěl plavat, ale skočil do bažiny. Určitě by to šlo jednodušeji a lépe. Abych se přiznala knihu jsem úplně nedočetla spíš jsem četla co mě zajímalo, ale například o dětech jsem nečetla nic, jelikož je neplánuji.

Obálka

Obálka má krásnou modrou barvu, ale jinak se mi malůvky na ní zdají dětské a asi bych se k ní úplně nehrnula.

Klady

-Pojednává o zdravé stravě.
-Na konci knihy je jídelníček, takže se dá představit jak by to mělo vypadat v praxi.
-Napsáno pár super potravin a jejich účinky, moc super věc.
-Recepty na konci.

Zápory

-Zbytečně zdlouhavé.
-Občas si autor protiřečil, to dělalo velice špatný dojem. Možná jsme jen špatně pochopila jeho myšlenku.
-V jedné části s námi autor zachází jako s dětmi a vše říká polopatě, ale potom začne používat tuny cizích slov, takže je textu špatně porozumět.
-Některé věci by se dali jen doporučit, ale autor to do nás rve horem spodem, jakoby vše ostatní bylo špatně.
-Některé obrázky jsou hezké, ale většina je na mě moc dětská.

Co jsem si já z knihy vzala

Dozvěděla jsme se něco víc o této stravě.

Celkové hodnocení

Od této knihy jsme čekala mnohem víc. Ano něco o zdravé stravě mi ukázala, ale potom jsem se musela nutit to jít číst. Někomu třeba ta kniha sedne, mě ale nesedla. Ovšem ráda do ni znovu nahlédnu a něco nalistuji, třeba mě osloví později. Možná to je tím, jak dlouho se zdravou stravou zaobírám, musí se jí nechat, ale že je to dobrý průvodce.

2 komentáře:

  1. Super recenze! Já mám s RAW hlavně problém kvůli ořechům, mám na ně silnou alergii a v raw stravě se objevují vážně dost...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Myslím, že když najdeš něco, co má podobné hodnoty jako ořechy půjde to! :D

      Vymazat

Co si o tom myslíš?