úterý 26. dubna 2016

Hostitel

Autor: Stephenie Meyerová
Počet stran: 552
Nakladatelství: Tatran
Pevná kniha s přebalem o tloušťce 4,2 centimetry.

Jak jsem se k ní dostala?


 Jako první jsem četla Twilight ságu a jelikož se mi opravdu líbila, dívala jsem se na internet, jestli Meyerová nenapsala i něco jiného a tento titul mě zaujal. Jako první jsem viděla film, který byl zajímavý a moc se mi líbil, Dostala jsem ji v roce 2014 k vánocům.

Anotace:


 Naši Zemi ovládli mimozemšťané. Duše, které se implantují do těla a mají naší Zemi přivést věčný mír. Zdá se to dokonalé. Léky nejsou nadále potřeba, s duší v sobě žijete déle a jste zdraví. Neexistuje
nevyléčitelná nemoc. Jak poznáte člověka a tělo s implantovanou duší, jsou oči. Okolo panenky se vám vytvoří stříbrné kolečko, které symbolizuje duši žijící ve vás.
 Tento svět by se mohl zdát dokonalým, ale není. Pořád existují lidé, kteří před Léčiteli utekli. Musí se schovávat a krást jídlo, aby přežili a aby lidská rasa přežila. Nechtějí se vzdát a nechat si vzít svoji planetu.
 Přesně taková je Melanie. Melanie je člověk a přežívá se svým bratrem Jamiem a Jaredem, tím že kradou jídlo a potřebné věci. Jsou na útěku, snaží se dostat za Melaniným strýčkem Jeffem. Melanie ovšem málem chytí a místo, aby se jim vydala, skočí do výtahové šachty a v bolestech umírá.
 Aby jí zachránili, vloží do ní duši jménem Poutnice, která má jak zachránit tělo, tak prohledat vzpomínky a říct Hledačům, kde najdou zbylé lidi.
 Místo aby Melanie už dále nebyla svým vlastním pánem, Poutnice ji neustále slyší ve své hlavě a komunikuje s ní,
 Nejdříve Poutnice s dobrým úmyslem pomáhá Hledačům, ale čím více se dozvídá o Jamiem a Jaredovi, tím méně informací poskytuje, až se rozhodne je najít. Melanie ji postupně ukazuje cestu až ke strýčkovi.
 Téměř mrtvou ji najde Jeff v poušti a pomůže ji. Dostane ji do svého úkrytu, kde je přes 20 lidí. Melanie je nadšená, ale Poutnice vyděšená. Nikdo nevěří, že by Melanie mohla ještě žít a všichni ji považují za parazita a drží ji v kobce.
 Jediný Jeff si nepřeje aby byla zabita. Přesto je to velmi těžké, zvláště, když ji jeden z lidí málem uškrtí.
 Jeff jednou rozhodne, že by si měla zasloužit jídlo a provede ji po vyhaslé sopce, ve které mají sídlo. Poutnice - Wanda jak ji Jeff přejmenoval, začíná pracovat spolu s ostatními a vypráví jim spoustu příběhů, ze svých minulých životů.
 Jak to s nimi dopadne? Co Wandina osobní hledačka, která je jí neustále na stopě a nechybí málo aby jejich úkryt našla? Kdo v těle zůstane? Wanda nebo Melanie? Nebo obě?


Můj osobní názor:


Ze začátku mě to sice bavilo, ale nemělo to ten zápal, který mě obvykle nutí číst dál. Po sto stránkách se ovšem ukázalo pravé psaní Meyerové a to s plnou parádou.
 Od této chvíle jsme knihu hltala a děkovala Bohu, že je tak dlouhá a mrzelo mě, že není delší. Určitě to je jedna z nejlepších knih, kterou jsem kdy četla.
 Kniha je naprosto dokonalá, originální a neotřelá, ve skutečnosti je to tak jednoduchý námět a zároveň geniální na plné čáře. Tohle vymyslet je prostě dokonalost sama. Myslím, že přesně tohle potřebuje literatura dnešní doby. Jednoduchost a genialitu.
 Ani neumím vyjádřit slovy, jak moc jsem si tu knihu zamilovala, přesto že jsem se nejdříve obávala ji začít číst.
 Snad se mi na knize nejvíce líbí, neotřelý a jednoduchý nápad, nevím. Příběh ve mě vzbuzoval úzkost. Živě jsem si uměla představit, že by se tohle stalo i ve skutečnosti a přiznejme si, zachovali bychom se jako zvířata.
 Vlastnost, kterou velmi nápadně Meyerová ukazuje je zloba a touha po krvi u lidské rasy. Je to vlastnost, která se hlavně v této době řeší, ale řešila se vždy. Já si myslím, že pokud tuto knihu přečtete, donutí vás se nad tou nespravedlností zamyslet.
 Já osobně tuhle knihu doporučuji všem, protože tahle kniha vám dokáže dát tolik energie, jako málo která.

Postavy:

 Poutnice/Wanda: Nemůžu říct, že by mi někdy byla nesympatická, protože nebyla. Prostě dělala něco, čemu věřila, že je správné, nic víc. Po-té se ukázalo, že je to pořádný bojovník. Určitě se z ní stalo něco, co bych při první kapitole neřekla.
 Melanie: Pocity na Melanie jsem měla jako parabolu. Nejdříve se mi líbila, potom ne a potom jsem ji znovu měla ráda. Byla odvážná a chtěla docílit svého.
 Jared: Nejdříve na mě působil velmi špatným dojmem, ale postupem času jsme ho měla ráda, přesto ne tolik jako Iana.
Ian: Pro mě nejsympatičtější postava v celé knize. Nejdřív jsme ho ráda neměla, ale potom jsem si ho zamilovala.
Jamie: Malý snílek, který věří a nezradí nikdy nikoho. Skvělý bratr!

Knize dávám hodnocení 5 z 5. Tuhle knihu prostě musíte mít!

12 komentářů:

  1. Už je to par let, co jsem tuhle knížku četla, ale co si pamatuju, tak mi přišla docela fajn.:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle jsem ještě nečetla, příběh vypadá docela zajímavě, tak to možná brzo napravím.
    Podařená recenze!
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že popsat samotný příběh je velmi těžké a mě se to také moc nepovedlo, ale určitě ji moc doporučuji :)
      Děkuji!

      Vymazat
  3. Už jsou to dva roky, co jsem se do Hostitele pustila a přes 70 stránek jsem se nedostala. Ale když si tak čtu tvojí recenzi, začínám uvažovat, že dám knížce ještě jednu šanci. :)
    Moc pěkná recenze. :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že dostat se přes prvních 100 stránek je trošku oříšek, ale potom jsem byla šťastná, že jsem to zvládla a už se těším až si ji znovu přečtu :) Takže určitě doporučuji.

      Vymazat
  4. Tato kniha patří mezi mé oblíbené a už jsem ji četla několikrát - a ještě se několikrát chystám. Skvělý kniha. Ale odmítám se podívat na film, podle mě je tahle knížka nezfilmovatelná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že i film je povedený, ale knize se nemůže rovnat :)

      Vymazat
  5. Sérii Stmívání právě čtu a je jasné, že i do Hostitele se pustím, protože Stephanie je úžasná!! :)
    Navíc jsem Hostitele viděla zfilmovaného a to je něco dokonalého, takže kniha je pro mě nutností :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stmívání je úžasné :)
      Film Hostitel se mi líbil také, ale pak jsme si přečetla knihu a uvědomila jsem si, že to jen špička ledovce :)

      Vymazat
  6. Hostitele jsem četla "těsně" předtím, než se stal strašně populární a byl zfilmován - film mě tedy hodně zklamal. Ale knížka se mi moc líbila a byla jsem z ní unešená. :)
    Knížku jsem pak poslala přes bazar dál a teď mě to mrzí, možná bych si jí přečetla znovu.

    Hezký článek
    Anita
    http://gingerani.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Co si o tom myslíš?