neděle 28. února 2016

Fangirl

Autor: Rainbow Rowell
Počet stran : 454
Nakladatelství: Yoli
Brožovaná kniha o tloušťce 3,5 centimetrů.

Jak jsem k ní přišla?


 Kamarádka ze školy do mě pořád hučela: Už jsi četla Fangirl? Ne? Tak si ji musíš rychle přečíst! A za další týden: Tak co už sis ji přečetla? Nutilo mě to se smát a pořád odpovídat, že ne jelikož jsem se zasekla u životopisu. A teď mám neuvěřitelnou chuť ji oslavovat jako bohyni, že mě k Fangirl dokopala.
Měla jsem v únoru napsal Megaknihám o zaslání nějaké knihy a já měla vymyšleno přesně kterou, Dopisy na konec světa od Avy Dellary. Ovšem koupila mi jí babička k narozeninám a já jsem zoufala jakou knihu si tedy mám nechat poslat. Pak jsem si vzpomněla na Zuzanku a najela jsem na Fangirl, recenze nic moc dobré nebyly, ale mě se ta kniha líbila. Moc děkuji Megaknihám, že mi ji poslali.

Anotace:


 Je zvláštní, že když vypadáte úplně stejně, nechováte se tak. Jako Cath a Wren, dvojčata, která milují knihy Simona Snowa. Rozeznat je od sebe bylo nemožné, dokud si Wren neostříhala vlasy na mikádo. Už od narození sdílejí vše. Pokoj, oblečení, knihy... Jenže nastal
čas jet na vysokou a Wren už s Cath bydlet nechce. Cath to nemůže pochopit, ale nezbývá jí nic jiného než si najít pokoj, který má nyní obývat bez své sestry. Pokoj má s energickou a trošku protivnou Reagan, ke které pořád chodí její kluk Levi. Pro Cath není jednoduché se s tím smířit, ale nic jiného ji nezbývá. Při volném čase může utéct do světa, ve kterém je ve svém živlu. Do světa Simona Snowa, ve kterém píše fanfikce. A je jednou z nejoblíbenějším a nejznámějších autorek fanfikcí. Každý, kdo fanfikce čte zná její příběh Nedej se, Simone a spousty dalších. Díky tomu, že Cath tak ráda píše a ví, že je dobrá, což dokazuje několik desítek tisíc přečtení denně na jejím blogu, nechala se zapsat na Tvůrčí psaní. Dalo jí práci se sem dostat, když je v prváku a předmět je pro vyšší ročníky. I přesto, že je tam nejmladší najde si kamaráda Nicka se kterým ve volném čase píše zadané povídky. A je v tom opravdu dobrá.

Můj osobní názor:

Když mi kniha přišla, rozplývala jsem se nad krásnou obálkou, úžasnou záložkou a nálepkou z Megaknih. Děkuji!
 Je nad slunce jasné, že Simon Snow je vlastně Harry Potter. Což se mi hrozně líbilo, jelikož mám Harryho Pottera opravdu hrozně moc ráda. 
 Co mě mile překvapilo bylo, že mezi kapitolami, byly úryvky ze Simona Snowa ať knihy nebo fanfikce, kterou píše Cath. Mě osobně se to strašně moc líbilo. Bylo to oživení knihy a já se na to vždy těšila.
 Je opravdu obtížné vyjádřit jak moc jsem se do této knihy zamilovala. Někdy mi přišlo, že čtu svůj vlastní životopis až na ty dvojčata. Hltala jsem ji plnými doušky, četla do noci a ráno jen co jsem otevřela oči šla číst dál, protože jsem byla hrozně zvědavá, jak to dopadne a co se bude dít dál. Už po prvních pár kapitolách jsem věděla, že nebyla chyba si ji objednat. Naplňovala mě a pomáhala mi strávit tento týden v euforii. 
 Vždy když jsem knihu četla srdíčko se mi splašilo a mozek se oddal té kráse. A když se začal blížit konec, zoufala jsem si. 
 Když jsem kompletně dočetla, celá euforie ta obrovská zeď pocitů se prolomila. Přála jsem si pokračování, tak hrozně moc mě zajímalo, jak to bude pokračovat. A na druhou stranu jsem za žádnou cenu nechtěla pokračování, protože by nebylo o čem psát a už by to nebylo ono.
 Takovéhle pocity, kdy jsem si přála číst pomaleji a (ne)přála si další pokračování se mi stalo před dvěma lety, když jsem četla Harryho Pottera. 
 Bylo opravdu těžké knihu odložit a dva dny jsem nebyla schopná začít číst jinou knihu, protože jsem plná této knihy, Pořád celý můj člověk není připraven se vzdát a přesto vím, že zítra budu muset začít číst něco jiného, abych tyto pocity utlumila.
 I přesto, že se budu opakovat, musím nutně poděkovat Megaknihám, že mi dopřály tuhle perfektní knihu přečíst.
 A Zuzance, že mě dotlačila si ji nechat poslat. Moc vám oběma děkuji!

Klikni a objednej si Fangirl → Fangirl Megaknihy

Citát z knihy:

(Lépe řečeno vtipná replika) Otec Cath a Wren : 
 "Jsi těhotná? Jsi lesba? Byl bych radši, kdybys byla lesba než těhotná. Ledaže jsi těhotná. V tom případě to zvládnem. Zvládneme to, ať je to cokoli. Jsi těhotná?"
 "Ne."

Profesorka: "Proč píšete beletrii?"
 Abych byla někde jinde.
 Abych se osvobodila sama od sebe.
 Abych přestala být, kýmkoliv, kdekoliv, vším.
 Abych zmizela.

Celkové hodnocení- 5 Nejlepší kniha

7 komentářů:

  1. Takže ty mě teď budeš oslavovat jako bohyni? Jak se to projevuje? :D .. Ale jsem ráda že se ti to líbilo <3 Myslím že tahle knížka je o každém druhém knihomolovi.. a proto se tolik líbí <3 :3

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná recenze.:) Na knížku se už dlouho chystám :) Od Eleanor a Parka jsem čekala víc, ale snad mě teď autorka přesvědčí a Fangirl mi opravdu přiroste k srdci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Eleanor a Park mě osobně moc nepřesvědčili o tom, abych si to koupila či přečetla. Ale Fangirl je bombová :)

      Vymazat
  3. Opravdu povedená recenze! :) Musím souhlasit. Fangirl je božská kniha, kterou jsem zhltla za jeden den své nemoci a moc se povedla. :) A kniha mi opravdu přirostla k srdci...
    PS: A když mi k tomu hrál ještě Adam Lambert nahoře, mé srdce plesalo radostí ještě víc. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :) Ano, Fangirl prostě nejde nemít rád ♥
      Adam Lambert je nejlepší zpěvák! Musela jsem ho tu mít ♥ Jsem ráda, že jsem poznala spřízněnou duši.

      Vymazat
    2. Adam je Adam a nejde ho nemilovat. :D Takže ějak tak bych to řekla.

      Vymazat

Co si o tom myslíš?