úterý 27. října 2015

Harry Potter a Relikvie smrti

Autor: J.K. Rowling
Počet stran: 627
Nakladatelství: Albatros

 Brumbál mu dal úkol aby zničil viteály a zabil Voldemorta. To je přesně to, co Harry Potter udělá. Do školy se vrátit nemůže, protože ji ovládá Voldemort. Harry se vydává na cestu za viteály. Jeho nejbližší kamarádi jsou jako vždy po jeho boku, připraveni mu pomoc. Jenže jak mají hledat něco, co neví kde je a jak to zničit? Cesta není
jednoduchá a jeden člen, dokonce odejde pod náporem nervů. Harry se snaží vyhýbat Bradavicím, protože má strach, že by ohrozil život studentů, přesto když zjistí, že jeden z viteálů je na hradě, nemůže se dočkat. Brumbálova armáda tam na něj čeká a když se dozvědí, že Harry jen co najde viteál znovu odejde, je to pro ně rána pod pás. Jenže Voldemort se dostane do hradu, aby Harryho zabil a na hradě jsou najednou viteály dva a Voldemort s nimi. Nebo snad tři viteály ... ? Poslední boj začíná...


Co si o tom myslím já:

 Jelikož tuto sérii čtu podruhé a po poměrně krátké době, nemůžu říct, že bych se do toho tolik vžila jako poprvé. Ovšem kniha byla naprosto skvělá a tak geniálně vymyšlená, že jsem valila bulvy. Vše do sebe logicky zapadá a to se mi na knize líbí. Ať se snažíte jak chcete skulinku nepravdy nenajdete.

  Moje nejoblíbenější část v knize, je ta, kde Krátura začne mít rád Harryho, Rona i Hermionu. Líbí se
mi, že Harrymu slouží, dělát to rád a sám je šťastný. Harry je jeho pán, ale má ho rád. Nechává to ve mě pocit domova.

 Viteály neboli kousky Voldemortovy duše, která se nám v knize objevují již od druhé knihy, jsou naprosto úžasné a skvěle popsané. Živě jsem si představila jak v nich pulsuje srdce i když tam žádné není. Tím, že jeden viteál je už v druhé knize mě nutí přemýšlet zda Rowlingová takový průběh smýšlela od začátku a nebo ji jen vše zapadalo.

  Líbilo se mi, že nechala jednoho člena "Zlatého tria" (The Golden Trio) odejít. Bylo to nečekané a skvěle se to tam hodilo. I když to bylo trošku smutné, líbil se mi ten zvrat.



  Když je unesli Smrtijedi, ukázalo se jak moc je Hermiona statečná ♥ I když ji mučili lhala, aby ochránila Harryho a pomohla válce. I kdyby řekla pravdu, já bych se nezlobila a v příběhu nejspíš také nikdo, ale ukázalo to, že Hermiona Grangerová je statečnější než jsme si mysleli. Zároveň jsme poznali Ronovu lásku k Hermioně.



  Boj o Bradavice a v Bradavicích, je skvělý! Vždy ho přečtu na jeden dech. Poslední viteál jeho zničení je pro mě srdcovka, kterou nemůžu vydýchat. Těším se až za několik let znovu knihu popadnu a až nebudu vědět, co se jak dělo, tak tomu znovu propadnu ♥



  Severus Snape. To je kapitola sama o sobě. Postava, u které máte jasný názor, který se vám změní, když zjistíte, co dělal a proč to dělal. Nemůžete ho nenávidět, prostě to nejde. Taková láska jako je v Harrym Potterovi, by se měla dít i ve skutečnosti. 



  Když jsme u té lásky... Dnes nám paní profesorka četla úryvek z Bible. Nový zákon, kde je popsána láska. Když ji budu recitovat řekla asi toto: "Nikdy jsem nenašla krásnější popsání lásky ať jsem hledala, kde jsem chtěla. I když se spousta autorů snaží lásku popsat stejně krásným způsobem a neříkám, že někdy je to opravdu krásné, na tohle to nemá."  Když nám ten úryvek dočetla, uvědomila jsme si, že to všechno mi je už dávno známo od Rowlingové. V knihách není definice lásky, ale je tam v každé větě a v každém okamžiku vyobrazena tak, že si troufám tvrdit, že je to stejně dobrá ne-li lepší definice. 

Známka: 5 Kniha byla nejlepší a jsem pyšná na to, že ji mám doma.

2 komentáře:

  1. Harry je prostě srdcovka <3 A u té scény ''your parents..'' jsem málem brečela :'D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s Ronem? To mě rozbrečelo :D Úplně se mi u toho zastavilo srdce :'(

      Vymazat

Co si o tom myslíš?