neděle 17. ledna 2016

Chvíle před koncem


Autor: Lauren Oliver

Počet stran: 378
Nakladatelství: CooBoo

Jak jsem k ní přišla?

 Psal se rok 2014 a já jsem na nějakém blogu, či stránce byla uchvácena, krásnou obálkou. Říká se, nesuď knihu podle obalu, ale copak to jde, když je tak krásná? Pak jsem si přečetla anotaci a věděla jsem, že si ji musím koupit. Asi to bylo uděleno osudem, protože jsem si ji pořád nekupovala, až jsme ji našla poškozenou (uhnuté stránky) za 40 korun. Brala jsem to jako souznění osudu a nenechala jsme ji tam.

Anotace:

Všichni známe tzv. mrchy školy, že? Namyšlené dívky, co si myslí, že jsou více než doopravdy jsou. Přesně taková je Samantha Kingstonová. Všichni ve škole ví, kdo je. Všichni ví, že má kluka, kteréhchce snad každá ze školy a že si na ni dovoluje učitel matematiky.
Na Kupidův den nebo-li pátek 12. února se Samantha spolu se svými kamarádkami nesmírně těší. Ví, že dostane spoustu růží, které značí její popularitu. Pro "vylepšení dne" ztrapní neoblíbenou Juliet a
 odmítne nádhernou růži od Kenta McFullera, protože pro ní není dost dobrý a společensky na úrovni. Přesto večer jede na jeho párty. Její kluk Rob ji slíbil, že ji připraví o panenství právě dnes večer. Situace se vymkne kontrole. Rob se opije a nic se nekoná. Sam spolu s svými opilými kamarádkami jede domů, jenže řidička - Lindsay nabourá a Sam umírá.
Další den se probudí. U sebe v pokoji a ve své posteli. Podívá se na budík je 12. února pátek. Kupidův den.
Kolikrát musí prožít jeden den, aby si uvědomila, co po ní osud vyžaduje?

Můj osobní názor:

 O knize jsem si myslela, naprosto něco jiného. Čekala jsem, že Sam bude nemocná a bude umírat. proto mě naprosto šokovalo, že to tak není a jak to vlastně doopravdy je. A já jsme ráda, že to tak je.
 Ze začátku mě popravdě kniha nebavila. Pořád řešit kdy a jak se vyspím poprvé s klukem. Kolik růží dostanu na Kupidův den, mě prostě nebaví. Přemýšlet jako namyšlená holčička, co se jen opíjí a kouří, jako její kamarádky, mě nutila vždy knihu zaklapnout a raději jít spát.
 Jenže pak, jsem se dostala do TOHO bodu. Poprvé zemřela a já byla zmatená, přečetla jsem si druhou kapitolu, abych věděla, co se stalo. Začátek byl úžasný a pak zase ty samé problémy a hloupé věci.
 Až na konci, to začalo být opravdu dobré. Konec mě chytil za srdce. Sam se zásadně změnila, uvědomila si,jak hrozně se chovala a snažila se změnit. Tato část mě prostě fascinovala. Byla úžasná! Utápěla jsme se v každém momentu a v tu chvíli jsme si přála aby to nikdy neskončilo. Celou knihu se těším na konec a zjistím, že ten by si zasloužil být nekonečný.
 Díky tomu konci, jsem si knihu velice oblíbila.

Postavy: (Ty co pro mě něco znamenaly)

Samantha : Sam je nejdříve taková namyšlená ovce, Pořád dělá to co kamarádky, flirtuje s učitelem. A mě připadala jako pořádná coura! Ráda jsme ji neměla. Jenže pak nastal zlom. A byl napsán tak dokonale, že si to neuvědomíte, ale už Sam rádi máte a ni nevíte kdy se změnila. Za konec knihy, je to moje silná favoritka.
Lindsay: Neřekla bych, že je přímo zlá. I když některé její chování tak vypovídá. Svoje kamarádky miluje, ale je neopatrná, lhostejná a někdy hloupá. Je neuvěřitelně zbabělá. Ráda jí moc nemám, ale určitě není záporák knihy.
Rob: Prostě namyšlený nedospělý fracek. Od začátku mi nebyl sympatický a nezměnilo se to.
Kent: Nejdřív to pro mě byl podivín a nějak jsem ho neřešila. Jenže potom mi neuvěřitelně přirostl k srdci. Hrozně jsem si ho oblíbila. Je úžasný.
Juliet: Bylo mi jí hrozně líto. Ne, že by to bylo napsané, ale podle všeho ji doma mlátili a nejspíš týrali. Není to vůbec špatná dívka. Je statečná a zoufalá. Soucítila jsem s ní.

Hodnocení: 4 - Úžasná kniha

Obrázek z: http://www.databazeknih.cz/knihy/chvile-pred-koncem-87654?c=all

8 komentářů:

  1. Knihu som čítala a hrozne sa mi páčila. Mňa na knihe najmä bavilo to, ako sá hlavná hrdinka zmenila. Páčila sa mi myšlienka. :)

    Nechceš sa navzájom sledovať? Bola by som moc rada. :)
    http://nicolland.blogspot.co.at

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedá se říct, že by to byla moje TOPka, ale určitě se mi hrozně líbila. Přesně! Myšlenka byla úžasná :)

      Jasně, proč ne? :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze! :) Ta obálka je vážně krásná :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Obálka je úžasná, vyjímá se v knihovně :)

      Vymazat
  3. Měla sem ze začátku podobný pocit, obecně je Lauren Oliver jedinou autorkou těhle dívčích romancí, které čtu, protože mám pocit, že opravdu o něčem jsou. Chvíle před koncem je dobrá, ale série delirium je ještě lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Abych se přiznala, Lauren Oliver je skvělá, ale kniha mě začne bavit až na konci. U obou knih co jsem četla, se mi to tak stalo. Delirium mám na vish listu, protože vypadá úžasně, ale ze zkušenosti, si ji pouze půjčím :)

      Vymazat
  4. Skvělá recenze! :)
    Doufám,že si někdy tuto knihu také přečtu,protože vypadá stejně dobře jako další knihy od autorky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      Ano, autorka má svůj vlastní styl, který je opravdu zajímavý. Vždy mě hrozně nadchne! Tuto knihu ti můžu doporučit s čistým svědomím. :)

      Vymazat

Co si o tom myslíš?