pátek 11. září 2015

Harry Potter a Fénixův řád

Autor: J. K. Rowling
Počet stran: 796
Nakladatelství: Albatros

Chlapec, který přežil se snaží na sebe ještě více upozorňovat, aby byl slavnější!
Harry Potter to nemá přes prázdniny jednoduché. Všichni jeho a Brumbála mají za blázny, a nikdo jim nevěří, že se Voldemort vrátil. Harry se má na pozoru a je to jedině dobře, protože ho o prázdninách ve Kvikálkově napadlou dva mozkomoři. Harry je nucen použít kouzlo a za to je vyloučen ze školy. Nakonec Brumbál vše vyřeší a Harry musí na disciplinární řízení, kde mu nikdo nevěří, že tam
mozkomoři vůbec byli, přesto Harry soud vyhraje. Ve škole mají nového učitele obrany proti černé magii. Dolores Umbridgeovou, náměstkyni ministra kouzel. Chtěla při disciplinárním řízení, aby byl Harry vyloučen ze školy. Harrymu nikdo nevěří a Umbridgeová ho týrá, protože Harry prosazuje pravdu, že Voldemort je zpět a ona to nechce ani slyšet. Harry je neustále naštvaný a má vidiny očima Voldemorta... Má strach, že se na něj mění, ale osoba se kterou by si o tom chtěl popovídat a poradit ho neposlouchá. Brumbál se mu vyhýbá a Harry na škole nemá kromě nejbližších kamarádů a učitelů mnoho příznivců. Umbridgeová nechce nikoho učit s hůlkami, ale celé hodiny jen čtou z knih, jak se kouzla používají, čímž vyburcuje studenty, aby založili klub, ve kterém je Harry učí bránit se a kouzlit: Brumbálovu armádu. Všichni mu tam věří, ale Umbridgeová udělá vše, aby Harryho zničila...

Co si o tom myslím já:

Tahle kniha už není pohádkový příběh. Tady už lidé umírají, válka začíná. Fénixův řád je moje nejoblíbenější kniha v sérii Harryho Pottera. 
První důvod, proč se mi tolik líbil tento díl, je Umbridgeová a její tresty. Abyste pochopili, strašně se mi líbí, že Harrymu nikdo nevěří, protože jsem to zažila také a vím jaké to je. 
Umbridgeová je růžová žába, co nesnáší Harryho. Ve filmu ji zahrála úžasná herečka, která se chovala přesně tak jak měla a já valila oči. Opravdu dobrá práce.
Trest, který Harry měl, byl úžasný nápad. Skvěle propracovaný nápad.
 Testrálové, nová zvířata a krásná. Vidět je mohl pouze ten, co vidět smrt. Harry, Luna a Nevill je viděli.
Lenka Láskorádová (Luna Lovegood) Je skvělá postav, která žije ve vlastním světě, ale stojí při Harrym a podporuje ho.
Nejsmutnější část, když zemřel Sirius jsem oplakala a Rowlingová to popsala s takovým zapálením, že mi přišlo, jako by mi někdo umřel taky.


 Celá kniha byla úžasná a vše doporučuji.
Hodnocení - 5 nejlepší. Adél :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Co si o tom myslíš?